Dzisiaj o perspektywach dla przesyłek drobnicowych krajowych w 2013 roku - mówi
Ewa Konopińska, dyrektor sieci drobnicowej (Head of Groupage Network) w Pekaes S.A.
Istotnym uwarunkowaniem gospodarczym dla transportu drobnicy w minionym roku była zmiana struktury przewozów. Rozwój gospodarczy w poprzednich latach spowodował sukcesywne nasycenie popytu na towary masowe, co z kolei doprowadziło do przesunięcia wielkości udziału poszczególnych rodzajów towarów w strukturze przewozów. Przewozy towarów masowych uległy zmniejszeniu na korzyść drobnicy.
Trudny rynek, tylko dla największych
Obecne spowolnienie wzrostu gospodarczego nie musi oznaczać wyhamowania rozwoju przewozów drobnicowych w Polsce. Perspektywą dla dalszego rozwoju usług drobnicowych i kurierskich jest dynamiczny rozwój handlu elektronicznego tzw. rynku e-commerce. Dynamikę wzrostu polskiego rynku e-commerce w poprzednim roku oszacowano na 33% w stosunku do roku 2010 i prognozuje się jej dalszy dynamiczny rozwój.Polski rynek e-commerce ocenia się jako jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Rynek handlu elektronicznego zbliżył do siebie sprzedającego i kupującego poprzez stale zwiększającą się ilość osób prywatnych kupujących on-line.
Firmy chcące rozwijać swoje usługi drobnicowe również w oparciu o e-commerce muszą zmierzyć się z problemami związanymi z tzw. „ostatnią milą” na drodze do ostatecznego klienta będącego w większości przypadków odbiorcą prywatnym - czyli realizacją dostawy B2C (Business to Customer).
Mowa przede wszystkim o:
- realizacji dostaw Just in Time,
- automatycznym śledzeniu przesyłek,
- rozliczeniach gotówkowe,
- wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w technologii informacyjnej i komunikacyjnej oraz technologii bezpieczeństwa dystrybucji przesyłek w sieci.
Ponieważ klienci firm logistycznych tj. sklepy internetowe, producenci i dystrybutorzy konkurują między sobą również oferowaną do ceny zakupu - ceną za dostawę oraz czasem jej realizacji, jednym z głównych zadań stojących przed sieciami dystrybucji przesyłek drobnicowych jest optymalizacja kosztów i stała poprawa jakości.
Przyszły rozwój rynku dystrybucji przesyłek drobnicowych, zarówno paczkowych jak i paletowych, jako części rynku usług logistycznych będą determinowały warunki makrologistyczne, jednak głównym czynnikiem będą wymagania klientów. Dlatego nastawienie proklienckie i nastawienie na rozwój technologii informatycznych u operatora logistycznego będą nieodzownymi warunkami ich sukcesu rynkowego.
pobrano:http://spedycje.pl/transport_i_spedycja/analizy_i_raporty/30803/rok_2013_bedzie_czasem_rynku_e-commerce.html
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńW naszym sklepie internetowym do obsługi wysyłki paczek kurierskich używamy oprogramowania Sendit. Sendit posiada rozbudowaną integrację z wieloma firmami kurierskimi i umożliwia nam nadanie szybko wielu paczek. Ponadto system wyposażony jest w intuicyjne narzędzie do śledzenia nadanych paczek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek dzięki któremu można uzyskać pełną informację o statusie wysyłki.
OdpowiedzUsuń